Günümüzün rekabetçi iş dünyasında tüketici odaklı çalışmak zorunda olan büyük firmalar, ya da markalaşma çabası içinde olan daha küçük girişimler için reklamların önemi tartışılamaz. Sıradan bir kişi, gün içerisinde o kadar çok reklamla karşılaşıyor ki! Bu reklamların bazıları panolarda, bilboard’lar üzerinde, gazetelerde, afişlerde açık açık tüketicinin göreceği şekilde tasarlanıyor. Dolayısıyla gün boyunca bilerek ya da bilmeyerek tüketiciler, yani hepimiz reklam bombardımanına maruz kalıyoruz.
Böylesine reklam doygunluğunun yaşandığı bir dünyada, markanızın sesini nasıl yükseltebilirsiniz? Tüketicilerin reklama karşı beyinlerinde oluşturdukları bariyerleri nasıl aşabilirsiniz?
Bu sorunun cevabı basit: Müziğin gücüyle, yani iyi bir reklam “jingle”ı tasarlayarak…
Müziğin gücü!
Müzik, içerdiği duygularla hafızayı çalıştırır, anıları hatırlatır. İşte bu nedenledir ki, müzikli reklamlar oldukça etkili pazarlama teknikleri arasında yer alır. İyi bir jingle, insanların diline dolanır, duyguları ve hafızayı çalıştırır, ürüne ya da markaya pozitif etki yapar. Kötü bestelenmiş jingle’ı olan reklamlar ise, tüketici tarafından sesi kısılarak cezalandırılır!
Etkili bir jingle basit ve kısa olmalı
Etkili bir jingle ne gereksiz sözler içermeli, ne de sadece yüksek eğitimli kişilerin anlayacağı komplike bir yapıda olmalı. Sözler ne kadar net ve anlaşılır olursa, jingle o kadar başarılı olur. İdeal jingle bir kaç kelimeden oluşur, uzunluğu bir cümleyi geçmez. Aslında bunun kontrolü şöyle yapılabilir: Tasarladığınız jingle, bir çocuğun anlayıp kolayca öğreneceği şekildeyse, doğru yoldasınız demektir.
Jingle, akılda kalıcı olmalıdır
Hem müziği ile, hem de sözleri ile akılda kalıcı olan jingle’lar başarılı olur. Jingle’ın kolayca ezberlenebilir olması önemlidir. Çünkü ne kadar akılda kalırsa, o kadar çok markanızı çağrıştıracaktır.
Jingle, pozitif duygular çağrıştırmalı
Hazırlayacağınız jingle, markanızla ilişkili pozitif duygular çağrıştırmalıdır. Bu nedenle müzik ve söz seçerken titiz davranmalısınız.
Jingle, markanızı özetleyen bir mesaj vermeli!
Seçeceğiniz reklam jingle’ı her ne kadar bir çocuğun kolaylıkla tekrarlayabileceği basitlikte olsa da, markanız hakkında bir fikir de vermelidir. Sürekli kullandığınız bir sloganınız varsa, jingle’ı bu slogan çerçevesinde kurgulayabilirsiniz.
Marka Sloganı önemlidir
Birçok tanınan markanın sloganını mutlaka siz de biliyorsunuzdur. Örneğin Nike’in 1988’den bu yana kullandığı “Just do it”, kozmetik markası L’oreal’in 1973’ten bu yana kullandığı “Because I’m worth it- Çünkü ben buna değerim”, 1992’den bu yana unutulmayan “Nokia-Connecting People”, “Beko-Bir dünya markası”, “Sağlamsa Lassa”, “Turkcell-hayat paylaşınca güzel” gibi örnekleri bilmeyen yoktur. Bu sloganlar genelde bir müzikle, yani markanın jingle müziğiyle sunulur. Dikkat ederseniz yukarıdaki örneklerde sözcükler, sadece bir telefonu, ya da bir kremi çağrıştırmıyor. Bu markalarla ilgili anıları ve duyguları da tetikliyor.
İşte jingle’ın gücü tam da budur!