Görsel ve işitsel reklamların önemi gittikçe artarken, firmalar için markalarını temsil edecek ses kadın sesi mi olmalı, yoksa erkek sesi mi olmalı sorunu hâlâ devam ediyor. Bundan yıllar önce ses seçerken şöyle bir mantık vardı: “Hiçbir erkek, karısının beğenmediği bir arabayı almaya cesaret edemez, dolayısıyla araba reklamlarını kadınlar seslendirmeli.” Şu anda bu görüş etkisini yitirdi; çünkü günümüzde araba reklamlarını genelde erkekler seslendiriyor.
Reklamını yapmak istediğiniz ürünün faydalarını bas bariton sesli bir erkeğin güçlü yorumuyla mı anlatmak istersiniz, yoksa daha yumuşak bir kadın sesinin vermek istediğiniz mesajı daha iyi ileteceğini mi düşünüyorsunuz? Aslında her iki seçim de sizin için faydalıdır, sadece birini tercih ederek belki hedef kitlenizde biraz sınırlama yaşayabilirsiniz.
Örneğin enerji içeceği reklamını her zaman erkekler mi seslendirmelidir? Kadınların arasında bu içeceği severek içen yok mudur? Ya da temizlik ürünlerinin tanıtımında beklenen ses her zaman bir kadının sesi midir? Sadece kadınlar değil, erkekler de bu tip malzemeleri satın almıyor mu? Bu durumda reklam projenizin başarısı için kadın sesi mi, yoksa bir erkek sesi mi tercih etmelisiniz?
Müşterilerinize göre mi ses seçiyorsunuz?
Sosyal anlamdaki normların yeterince net olmaması, işinizi biraz zorlaştırıyor. Belki de karar verirken normalde yapılanın tersi bir seçim sizin için en iyi sonucu verecektir. Çünkü toplumda roller değişebiliyor. Mesela alet kutusu edinip tamirat yapan kadınlar var, dolayısıyla alet kutusu reklamını kadınlar da yapabilir! Peki temizlik malzemeleri seslendiren bir erkek için ne düşünürsünüz? Üstelik güzel ses tonuyla kadınları etkilemek için değil, direkt erkek müşterilere seslenen bir erkek sesi! Neden olmasın; günümüzde artık erkeklerin çoğu, her ne kadar hoşlanmasalar da çamaşır ve bulaşık makinesi kullanmayı öğreniyor, ya da öğrenmek zorunda kalıyor. Neden temizlik ürünü reklamı için direkt erkeklere yönelik bir erkek anlatıcı olmasın ki?
Günümüzde gerek e-ticaret kanallarında, gerekse alışveriş merkezlerinde milyonlarca ürün, çok farklı cins ve yaştaki insanlar tarafından satın alınıyor. “Default” olarak benimsenmiş tek bir ses tipiyle reklamınızı sınırlandırmak yerine, farklılıklar yaratarak hedef kitlenizi geliştirebilirsiniz. Örneğin planladığınız yeni reklam projesinde alışılmışın dışına çıkarak ilk adımı atabilirsiniz.
Reklam projesindeki gerçek amacınız ne?
Sert bir tonlamayla “şimdi satın al” gibi bir spot yapmak amacındaysanız, erkek sesi doğru tercih olabilir. Derin bariton erkek sesindeki otorite reklamınızı başarıya ulaştırır. Amacınız, potansiyel müşterileri kibarca kendinize çekmekse, soft, gülümseyen bir kadın sesi sizin için ideal seçimdir.
Eğer marka bilinirliği hedefinde tutarlılık yaratmak istiyorsanız, kulağınıza en güzel gelen sesi kadın ya da erkek fark etmeksizin seçebilirsiniz.
Hâlâ karar veremediyseniz, hem kadın, hem de erkek sesi gerektiren bir metin hazırlayarak her ikisini de kullanabilirsiniz. Sonraki kampanyanızda markanızı en iyi temsil eden sese karar vermeniz bu sayede kolaylaşabilir.
Amacınız ne kadar net olursa, doğru sesi seçmeniz de o kadar kolaylaşacaktır.
Ses seçimi yaparken reklam seslendirme sayfamız size yardımcı olabilir. Bu sayfada örnek erkek ve kadın seslerine ulaşabilirsiniz.